50. Proiect de hotărâre privind aprobarea taxelor speciale de participare la evenimentul cultural ,,Sărbătoarea Castanelor ediția XXX”, în perioada 19 septembrie - 21 septembrie 2025 și a Documentației de repartizare prin licitație publică a amplasamentelor aflate pe domeniul public al Municipiului Baia Mare, în vederea participării și desfășurării de activități în perimetrul de desfășurare a evenimentului.

Inițiator –Ioan Doru Dăncuș Primarul Municipiului Baia Mare

Art. 1. Se aprobă Regulamentul cu privire la instituirea taxei speciale de participare la evenimentul cultural ,,Sărbătoarea Castanelor ediția XXX”, care se va desfășura în perioada 19 septembrie - 21 septembrie 2025, în zona Piaţa Libertăţii și zona B-dul Unirii, prevăzut în Anexa 1care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. (1)Se aprobă nivelul taxelor speciale de participare la evenimentul cultural ,,Sărbătoarea Castanelor ediția XXX”, care se va desfășura în perioada 19 septembrie - 21 septembrie 2025, în zona Piaţa Libertăţii și zona B-dul Unirii, după cum urmează:
a) Alimentație publică, cozonac secuiesc, patiserie, panificație, produse de sezon și altele – Piața Libertății sau Bd. Unirii:
- 300 lei/mp/perioadă până la 100 mp/comerciant
- 250 lei/mp pentru suprafața ce depășește 100 mp
- Structuri proprii, cu respectarea culorilor alb/bej/crem, fațadă tradițională (lemn/natural)
- Excepții permise: rulote, căruțe etc.

b) Produse de sezon (castane, porumb, must, vin etc.)
– Piața Libertății - 4000 lei/căsuță (3m x 2m) cu terenul de 10mp / perioadă
– Bd. Unirii: - 300 lei/mp/perioadă
- Structuri proprii, cu respectarea culorilor alb/bej/crem

c) Produse de artizanat
– Bd. Unirii: - 300 lei/mp/perioadă
– str. Hortensiei, parcare Camera de Comerț: - 200 lei/mp/perioadă
- Structuri proprii, cu respectarea culorilor alb/bej/crem

d) Jocuri gonflabile / parc de distracții – Piața Libertății sau Bd. Unirii:
- 200 lei/mp/perioadă
e) Activități distractive / artistice în scop comercial (artiști stradali, personaje costumate etc.):
- 200 lei/persoană/perioadă
f) Promovare / publicitate fără vânzare directă – Piața Libertății sau Bd. Unirii:
- 100 lei/mp/perioadă, în limita spațiilor disponibile
g) Producători tradiționali / meșteri populari – Centrul Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Maramureş și membrii Asociației Produs de Cluj:
- 10 lei/mp/perioadă
h) ONG-uri / entități nonprofit, cu activități nelucrative (excluzând alimentația publică):
- 10 lei/mp/perioadă, în limita a 10 mp
i) Flash Mob (maxim 15 minute, 15 participanți):
- 50 lei/perioadă/activitate
j) Activități comerciale desfășurate pe terenuri închiriate de la terți, în perimetrul sărbătorii, cu acord de comerț stradal emis de Municipiul Baia Mare:
- 20 lei/mp/perioadă până la 20 mp/comerciant
- 5 lei/mp pentru suprafața ce depășește 20 mp/comerciant
- 70 lei/mp/perioadă pentru structurile amplasate cu front stradal/comerciant.

(2) În locațiile unde nu se asigură căsuțe, se aplică următoarele suprafețe minime obligatorii:
- 20 mp pentru alimentație publică, cozonac secuiesc, patiserie, panificație, produse de sezon pe bd. Unirii(zona de P-uri) și Piața Libertății
- 10 mp pentru produse de sezon și artizanat în restul perimetrului Sărbătorii Castanelor.
- Excepții: producători tradiționali, meșteri populari și ONG-uri

(3) Pentru toate locațiile, adâncimea minimă este de 3 metri.
(4) Agenții economici care doresc căsuțe tip SPAU (în limita disponibilității) în alte locații decât cele obligatorii vor achita o taxă suplimentară de 1000 lei/căsuță/perioadă.
Art.3. (1) Comercianţii deţinători de terase sezoniere sau structurile de comerț stradal care funcţionează în perimetrul de desfășurare a evenimentului cultural ,,Sărbătoarea Castanelor ediția XXX”, având contracte de închiriere, sunt scutiţi de plata taxelor speciale de participare menţionate la art.2.
(2) În cazul în care, aceştia doresc să-şi extindă terasele, structurile de comerț stradal pe perioada de desfășurare a evenimentului vor plăti taxa prevăzută la art. 2 lit.a .
Art.4 Cheltuielile de salubrizare precum și apa potabilă ce se asigură pentru alimentație publică sunt cuprinse în taxele speciale de participare prevăzute la art. 1.
Art.5 Contravaloarea curentului electric consumat de către agenţii economici, se va achita direct operatorului, și este interzisă montarea de generatoare electrice cu motor termic în perimetru de desfășurare a evenimentului.
Art.6 Se aprobă Planul amplasamentelor aflate pe domeniul public al Municipiului Baia Mare, care vor fi repartizate pentru desfășurarea activităților prevazute la art. 2, conform Anexei nr. 2A și Anexei nr. 2B, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.7 Se aprobă Documentația de Repartizare cu Caietul de sarcini pentru repartizarea prin licitație publică a amplasamentelor aflate pe domeniul public al Municipiului Baia Mare, în vederea participării și desfășurării de activități în zonele de desfășurare a evenimentului cultural ,,Sărbătoarea Castanelor ediția XXX”, în perioada 19 septembrie - 21 septembrie 2025, conform Anexei nr. 3, care face parte integrantă din prezenta hotărâre, costul caietului de sarcini fiind de 50 lei.
Art.8 Prin excepție de la regulamentul de comerț stradal aprobat prin HCL 203/2017 modificat și completat și HCL nr. 287/2018, agenții economici care în perioada și perimetrul de desfășurare a evenimentului ,,Sărbătoarea Castanelor”, cuprins între Bd. Traian, Bd. Republicii, Str. Hortensiei, Str. Școlii, Aleea Serelor, Bd. Unirii și zona Centrul Vechi cuprins între Pța Libertății , Pța Păcii, Str. Crișan, Str. Vasile Lucaciu, Str. Podul Viilor, Str. Gh. Șincai desfășoară activități comerciale, alimentație publică, jocuri gonflabile/parc de distracții, pe terenuri închiriate de la instituții sau persoane fizice/juridice, vor deține obligatoriu Acordul pentru comerț stradal eliberat de către Municipiul Baia Mare, pentru perioada respectivă, după achitarea taxei prevazute la art.2 alin.1 lit. j a prezentei hotărâri și prezentarea următoarelor documente:
- cerere și documente conform regulamentului aprobat prin HCL 203/2017 modificată și completată prin HCL nr. 287/2018;
- contractul de salubrizare raportat la suprafața utilizată (după caz);
- contractul de închiriere al terenului ocupat, pe durata evenimentului ,,Sărbătoarea Castanelor”.

Art.9. Se stabilește comisia de licitație în următoarea componență:
-Pîrvu Ionuţ Rareş – Viceprimar – presedinte de comisie;
-Pap Zsolt Istvan - Viceprimar – membru;
-Crişan Romeo- Consilier Local – membru;
-Feher Anca – membru;
-Jur. Gligan Vasile Cameliu – membru;
-Jur. Ing. Bontea Ancuța Oana – membru;
-Ec. Lupsa Alexandru – membru.

Secretariatul va fi asigurat de către:
- Gonczi Adriana – inspector superior;
- Abagiu Cristina – inspector superior;
- Barcan Anca – inspector superior.

Art.10. Se desemnează membrii supleanți care își vor desfășura activitatea în absența membrului titular corespunzator din comisia numită la articolul 9 din prezenta hotărâre, după cum urmează:
- Trufan Radu Daniel - Consilier local;
- Cozma Erica – șef serviciu;
- Duruș Dan-Alin-Victor – consilier superior;
- Natalia Barbur – consilier superior.

Art. 11. Pe perioada desfășurării evenimentului ,,Sărbătoarea Castanelor”comercianții și personalul de deservire a structurilor (vânzători, ospătari, manipulanti marfă) au obligația să respecte măsurile de sănătate publică.
Art.12. Prezenta hotărâre se aduce la cunoștință publică prin grija Direcției Relații Publice şi Comunicare.
Comisia I
Comisia II
Comisia III

Votează acest proiect

Ești de acord cu acest proiect?
(Opțional) Adăugă un comentariu pentru acest proiect (va fi afișat public pe site):
vezi celelalte proiecte

Site-ul nostru utilizează cookie-uri pentru a îmbunătăți experiența ta de navigare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu Politica de Confidentialitate.